Richting Dover en verder

29 september 2023 - Seaford, Verenigd Koninkrijk

In onze rit langs de zuidkust hebben we een mooie plek gevonden in Seaford, een plaats met vele witte krijtrotsen.

1000012811100001282010000128461000012817

Hier liggen een aantal kliffe naast elkaar genaamd "the 7 sisters": 7 klifbulten en daarvoor een strand met kiezelstenen. Waar ik moest afhaken heeft Karin the whole way gelopen.

1000012827

Mooie dag: temperatuur is lekker en veel zon.

Onze laatste Brittstop (gratis overnachten bij een pub, restaurant of anders) in Engeland was bij een wijnboer, een vineyard. Als je via Brittsop overnacht wordt je wel geacht wat te kopen of consumeren. Aangezien ik niet in een glas wijn spuug was dat geen probleem. Hier gedurende de middag aan een rondleiding en proeverij door een grappige oude man meegedaan. Echte Engelse humor (ala John Cleese) en afgeven op de Fransen.

1000012866

Wijnboerderij Carr Taylor is een van de grotere familiebedrijven in Engeland, 14 ha druiven. Leuke middag en aardige wijnen, meeste bubbelwijnen, hier heb ik niet zoveel mee, toch een paar flessen still white wine gekocht, wel duur.

10000128621000012874Op 27 september onze laatste stop in Engeland vlak bij Dover. In de middag naar zee gewandeld en 150m de klif afgedaald naar zeenivo.100001289910000129131000012907

1000012904

Standaardgesprek met een Engelsman:

"Hello sir, how are you"

"Fine, ..." en voor je verder wat kunt zeggen

"Nice talking to you"

We zijn nu, 29 september, terug in de EEG, Brugge

. Nog een paar dagen in Belgie/Nederland en dan naar Kessel.

1000012952

Bedankt voor leuke alle reacties. Over een paar maanden gaan we een andere richting uit in Europa, waarschijnlijk gebruiken we reislogger.nl dan weer. Nu eerst family and friends time.

1. Peter:
    29 september 2023
    Nu dan tot binnenkort,geniet nog eventjes van de Belgische taal, allei meneerke
  2. Hannie Reinders:
    29 september 2023
    Wat hebben jullie een mooie reis gehad. Helemaal top.
  3. Noud Jacobs:
    29 september 2023
    Leuk dat ik jullie overzeese avontuur heb kunnen volgen en ben zeer benieuwd of de engelse still white (shit) wine ook te pruimen is. Je staat immer bekend om de bijzondere wijnen die je ons in het verleden hebt laten proeven.
  4. Riny van de Venne:
    29 september 2023
    Leuk om jullie tocht te volgen. Geniet eventjes van thuis en dan op naar een volgend hoofdstuk.
  5. Annemiek:
    29 september 2023
    Toepasselijk Karin, tijdens jullie reis de 7 zussen lezen en ze op het einde nog ontmoeten ;)
    Nog een goede reis door het Belgische en tot ziens in Kessel
  6. Lia Jenniskens:
    29 september 2023
    Ik hoop dat jullie met plezier terug kijken op dit mooi land.
    Goeie terug reis
    Lia en Henk
  7. Lizet:
    29 september 2023
    geniet van het weerzien met kinderen en kleinkinderen, familie en vrienden !!
  8. Jacqueline:
    30 september 2023
    Prachtige reis. Met mijn 2 zussen ben ik ook bij Seven Sisters geweest. Erg mooi met de kliffen.
    Tot ziens!
  9. Annelies:
    30 september 2023
    Het was leuk om met jullie ‘mee te reizen’!
    Heel fijne familie- en vriendentijd in good old Kessel.
    Volgende reis volgen we weer graag…..
  10. Elianne Reubsaet:
    30 september 2023
    Altijd genieten en lachen jullie belevenissen.
    Fijne tijd back home!
  11. Paul Lennaerts-Wijnands:
    30 september 2023
    Hoi Karin en Henk, sjoën om met uch mei te moge geneete van alle prachtige plekskes en sjoën verhaole. Vuel plezeer en toet gauw in ôs sjoëne Kessel!
  12. Frank:
    2 oktober 2023
    Hoi Karin & Henk aan de leuke manier van verslaglegging proef je dat jullie enorm genoten hebben!👍