Engeland uit, Schotland in

28 juli 2023 - Gilsland, Verenigd Koninkrijk

Ook de Romeinen zijn in Engeland geweest, ze hebben het eiland echter niet geheel veroverd. In het noorden hebben ze een muur bebouwd over de hele breedte van Engeland: The Hadrian Wall om hun rijk te beschermen (zoals ze zelf zeiden) tegen de barbaren uit het noorden. Gedeelten van deze muur hiervan zijn nog intact en er loopt een mooie wandelroute over de gehele lengte. We hebben een stukje ervan gelopen en wat monumenten bezocht, plaatselijk zijn grote groepen vrijwilligers bezig met opgravingen, de aarde houdt nog meer verborgen.

10000088551000008856

Inmiddel weer aan zee beland, we kunnen de schotten bijna onder hun rokken kijken, zo dicht zijn we de grens genaderd. Bamburgh Castle, mooie burcht direct aan zee bezocht, prive bezit. De eigenaren wonen er nog in.

100000888910000088931000008905

27 Juli Schotland binnen gereden en beland in een klein vissersdorp: St Abbs. We overnachten direct aan zee op een parkeerplaats, super locatie. Nog geen rokkendragende Schot of doedelzak gezien, zijn toch al 1 dag in Schotland.

1000008940

1000008939

Geen groot feest i.v m. Karin's verjaardag, 28 juli: bakje koffie met un pletske, voor de camper met uitzicht op de zee.

1. Riny van de Venne:
    28 juli 2023
    Dan res mich allein nog: van herte gefillesiteerd mit diene verjaordaag, geneet van deze daag.
  2. Ruth:
    Geen groot feest… (?)
    Jullie hangen toch heel veel slingers op als ik dit zo lees
    Geniet van het mooie Schotland xxx
  3. Hans en Fieke:
    28 juli 2023
    Karin happy birthday!! Maak er een mooie dag van in een super mooie omgeving. Gr. Hans en Fieke
  4. Lilian&Ton:
    28 juli 2023
    Karin... van harte gefeliciteerd en geniet verder van jullie reis samen.. prachtige verhalen. Erg leuk om te lezen..
  5. Peter:
    28 juli 2023
    Karin nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag,en zo te zien bevalt het jullie wel,verder geniet ervan
  6. Lisette Timmermans:
    28 juli 2023
    Karin proficiat. Haggis ipv vlaai op je verjaardag!
  7. Jacqueline:
    28 juli 2023
    Geniet van het ruige Schotland!
    Proost op verjaardag van Karin!
  8. Elianne Reubsaet:
    28 juli 2023
    Gefeliciteerd Karin, een gedenkwaardige verjaardag zo!
    Vanaf half augustus maken wij met de auto een rondreis door een stuk van Schotland.
    Komen we elkaar vast tegen! 😜
  9. Marjo:
    28 juli 2023
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Karin. Misschien treedt een doedelzakspeler vandaag wel voor je op.........
    Geniet van het prachtige Schotland.
  10. Theovanwijlick.:
    Hallo levensgenieters.
    Karin proficiat met diene verjeurdaag , laot dig maar lekker verwennen door diene jonge god, verder nog ein Fijne reis.
    Groetjes Theo Van Wijlick.
  11. Tjeu:
    Nog van herte proficiat
  12. Lizet:
    Happy birthday Karin !
  13. Frank:
    28 juli 2023
    Karin van herte proficiat met diene verjeurdaag en maak d’r eine sjoene daag van 🥳🥳🥳 en haoj dae Henk kort met al die rökskes!!!!
    Groetjes Frank&Chantal
  14. Paul Lennaerts-Wijnands:
    28 juli 2023
    Congratulation Carinn, may Henk serve you well on this special day😆😆😆💥💐🎉🎶🍷
  15. Pierre:
    29 juli 2023
    Hoi , Henk als je nog geen doedelzak spelend
    ruige rokdragende Schot hebt gezien zijn er 2 opties, je zit in het verkeerde land vanwege falende navigatie, of je moet even bij Specsavers langs! Voor jezelf kun je misschien een ruitenrokje van Karin, nogmaals proficiat, lenen. Jaloersmakende mooie omgeving daar. Dat wel. Groet,Pierre
  16. Annemiek:
    30 juli 2023
    Wat sjoëne verhaole en foto's. Erg leuk om uch zoe te volge. En Henk, Karin haet toch regelmaotig un rukske aan, det is toch vuul sjoëner as biej die manne.....
    Groetjes, Paul en Annemiek
  17. Marian en Geert:
    30 juli 2023
    Karin, nog Proficiat!
    Sjiek om te zeen: ff allein maar geniete van zo'n prachtige omgeving!