Effe doortuffe
14 november 2025 - Nesselwang, Duitsland
Af en toe krijg je een lied niet uit je hoofd, dat had ik vandaag de hele dag: "Wir fahren, fahren, fahren auf der Autobahn". Het was donker toen we onze stroomkabel aansloten op het Duitse Kraftwerk, net voor de Oostenrijkse grens.
Ook dag 2 vele kilometers gemaakt, via Oostenrijk naar Italië en ons huis in omgeving Venetië geparkeerd.
Op 12 november met de fiets naar Venetië, laatste stuk over de Ponte della Libertà, een 4 km lange brug die het historisch centrum van Venetië verbindt met het vasteland.
Fiets gestald net na de brug, alleen voetgangers kunnen het historisch centrum in, en.....we waren niet de enigen. Ondanks dat in november de minste toeristen Venetië bezoeken vonden we de drukte toch allerhand. Onder een heerlijk zonnetje menige brug overgestoken en op terrasjes genoten van de veel te dure koffie (6 euro!). Leuk om er geweest te zijn, heeft toch iets aparts.
Venetië kan nu ook van de bucketlijst geschrapt worden.
Dag erna in de laars omlaag naar San Marino, kleine republiek aan de Oostkust, slechts 34.000 inwoners, belastingvrije staat. Met camper omhoog, soms 18%. Laatste gedeelte gelopen, geholpen door enkele liften. Mooie wandeling.
Oud gedeelte ligt boven op een berg met rondom een prachtig uitzicht.
Eerste pizza gegeten.
Vandaag 14 november, met de volle zon op de voorruit, naar Loreto.
Hier de prachtige basiliek bezocht.
In de middenschip staat een huis waar volgens overlevering de maagd Maria heeft gewoond en Jezus is opgegroeid.
Dit huis is in 1294 door engelen 😇 op een wolk in enkele etappes vanuit Nazareth naar Loreto verplaatst.......???? en heeft in de basiliek zijn definitieve plek gevonden. Moet een spektakel geweest zijn😉.
Morgen met onze eigen wolk met voorwielaandrijving verder naar Zuid-Italië.























Uber der Autobahn
Venetië is erg mooi zo te zien
Geniet ervan
Sissi gevoel gehad in Venetie? 😂
Geniet van het mooie weer, hier word het koud.
Gr Lia en Henk
Mooie foto’s
Geniet ervan
Groetjes uit het mooie Oostenrijk
Geniet maar lekker van la dolce vita in Italië.
Geniet maar lekker van la dolce vita in het mooie Italia.
Geniet ervan.
Groetjes, Annemiek en Paul