Canterbury en Windsor

9 juli 2023 - Chilham, Verenigd Koninkrijk

5 Juli met de fiets naar Canterbury. Normaal vind ik opmerkingen van Karin over mijn weggedrag vervelend. Vandaag kon ik ze hebben en ze waren nodig, links rijden is hier toch veiliger.

20230705_122941

20230705_110534

Canterbury, zetel van de aartsbischop vertelt de eeuwenlange strijd tussen kerk en de regerende macht. De cathedraal straalt de rijkdom van de kerk uit. Kost wel effe 16 ponden pp om daar binnen te komen. (zouden ze zo aan al hun geld gekomen zijn?)

20230705_102017

Mooi dat de oude telefooncellen hier nog werken. Ook nog veel electriciteitskabels bovengronds.

Na 2 nachten op een grote parkeerplaats gestaan te hebben op 6 juli naar een camping gereden in Hurley aan de theems. Aangezien het weer perfect is en we toch niks anders te doen hebben besloten we hier een aantal dagen te blijven.

Vandaag (zondag) met de fiets naar Windsor. Engeland is niet ingesteld op fietsers, op gewone wegen zoeven de auto's je voorbij. Wel zijn hier fietsroutes, als je daar op zit is het relaxed fietsen. Onderweg een platte band, bleek er geen bandenplak in mijn bandenplakdoosje te zitten, slecht gecontroleerd. Gelukkig heb ik dat in Windsor kunnen kopen.

Windsor Castle wat een gigantisch kasteel. Voor de poorten bewakers met machinegeweren. Hier kunnen wel honderden asielzoekers onder gebracht worden. Konden geen foto maken waar het compleet op stond.

20230709_151611

20230709_150750

Verder nog wat foto's van Windsor met zijn vele (aziatische) touristen.

20230709_143109

20230709_142749

Onderweg nog een tussenstop:

20230709_160345

1. Karla:
    9 juli 2023
    Pap en mam, wat een gezellige onzin hebben jullie weer geschreven! Jullie hebben er al een mooi stukje opzitten, leuk om zo mee te lezen! Hopelijk zijn jullie inmiddels gewend aan links rijden (en fietsen).

Oh en die tussenstop hadden jullie niet perse hoeven laten zien in het verhaal. Jullie kinderen lezen mee…
  2. Ruth:
    9 juli 2023
    Blij dat we je humor niet hoeven te missen!
    Keep on going, living the good life
    X
  3. Jacqueline:
    10 juli 2023
    🙂 Leuk
  4. Anny en Paul:
    13 juli 2023
    Karin en Henk,
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen!
    Geniet ervan!