Barcelona e.o.

16 januari 2024 - Vilanova i la Geltrú, Spanje

Na een lange afdaling (12/1) onze camper geparkeerd op een grote camping net onder Barcelona. Gestart vanuit -1 graden, onderweg mistig en nu volle zon en geen wind. Gelijk jas uit, vest uit in in t-shirt in de zon gezeten.

20240112_1137281000017266

Hier verblijven we 4 dagen. s'Avonds in restaurant 2x3-gangenmenu en 6 consumpties voor 45 euro, was nog lekker ook.

Dag erna naar Villanova gelopen, lekker weertje. Ik ben niet zo zuinig op mijn leesbrillen, op de zaterdagmarkt 2 nieuwe gekocht. Doorgelopen naar zee.

1000017309

Hier lag een werf waar ze gigantische zeilboten aan het renoveren waren.

20240113_131634

Strandvolleybaltoernooi in januari, apart.

1000017330

Terugweg bergop, was zweten.

Bij terugkomst hing er een vieze geur in de camper, spoor natrekkend kwamen we uit bij de accu, deze was ook goed heet en stonk. Navraag bij diverse kenners: accu naar de klote. Kan zelfs gevaarlijk zijn, knalgas. Gelukkig is er een camperdealer in de buurt op 1,5 km. Maandag (15-1)met camper er naar toe, monteur heeft er gelijk een nieuwe accu ingezet, ook is er accuzuur gelekt, gelukkig in een lekbak. Ze hebben ons ook een zonnepaneel aangepraat, dit is 16/1  geinstalleerd, dagje langer op de camping, geen straf. Portemonnee is wat dunner. Hopelijk een goede investering.

Barcelona slaan we over, zijn er een paar jaar geleden al geweest.