Barcelona e.o.

16 januari 2024 - Vilanova i la Geltrú, Spanje

Na een lange afdaling (12/1) onze camper geparkeerd op een grote camping net onder Barcelona. Gestart vanuit -1 graden, onderweg mistig en nu volle zon en geen wind. Gelijk jas uit, vest uit in in t-shirt in de zon gezeten.

20240112_1137281000017266

Hier verblijven we 4 dagen. s'Avonds in restaurant 2x3-gangenmenu en 6 consumpties voor 45 euro, was nog lekker ook.

Dag erna naar Villanova gelopen, lekker weertje. Ik ben niet zo zuinig op mijn leesbrillen, op de zaterdagmarkt 2 nieuwe gekocht. Doorgelopen naar zee.

1000017309

Hier lag een werf waar ze gigantische zeilboten aan het renoveren waren.

20240113_131634

Strandvolleybaltoernooi in januari, apart.

1000017330

Terugweg bergop, was zweten.

Bij terugkomst hing er een vieze geur in de camper, spoor natrekkend kwamen we uit bij de accu, deze was ook goed heet en stonk. Navraag bij diverse kenners: accu naar de klote. Kan zelfs gevaarlijk zijn, knalgas. Gelukkig is er een camperdealer in de buurt op 1,5 km. Maandag (15-1)met camper er naar toe, monteur heeft er gelijk een nieuwe accu ingezet, ook is er accuzuur gelekt, gelukkig in een lekbak. Ze hebben ons ook een zonnepaneel aangepraat, dit is 16/1  geinstalleerd, dagje langer op de camping, geen straf. Portemonnee is wat dunner. Hopelijk een goede investering.

Barcelona slaan we over, zijn er een paar jaar geleden al geweest.

1. Lei en Rien:
    16 januari 2024
    Jaloers op jullie als we die lucht en zee zien.
    Ziet er geweldig uit, geniet ervan.
    Nog un week of 4 komen we jullie achterna.🤪
  2. Gemma:
    16 januari 2024
    Met een hoop sneeuw in het vooruitzicht voor morgen, word ik behoorlijk jaloers op jullie.
    Geniet er van !
  3. Karla:
    17 januari 2024
    Pap, meestal heb je de leesbril gewoon op je hoofd als je hem kwijt bent….
  4. Mia peeters:
    17 januari 2024
    Geweldig daar aan zee.geniet ervan
  5. Peter:
    17 januari 2024
    Karla moet ik wel gelijk geven Henk,maar ben blij dat jullie ervan genieten, en af en toe investeren is ook best goed, verder wens ik jullie vele veiligge camper kilometers
  6. Noud Jacobs:
    17 januari 2024
    Goed om te lezen dat je nog wat te investeren hebt Henk. Keep on going!
  7. Jacqueline:
    18 januari 2024
    Fijn dat jullie de reis weer veilig kunnen voortzetten!